Barokk orgona
Ezt az egyedülálló liturgikus hangszert Michael Kestner, kolozsvári orgonaépítő készítette 1775-ben. Az orgona hátuljátszós, mechanikus működésű, csúszkaládás rendszerű, és kilenc regiszterrel rendelkezik. Eredetileg gazdagon díszítették: gravírozott sípokkal látták el, szekrényét pedig kétoldalt, valamint a síptőke körül aranyozott és ezüstözött virágmintás faragások ékesítették. A szekrény oldalán elhelyezett pajzsokon a következő felirat olvasható: „Az Isten szent nevének ditséretére szereztetett”. Az orgona egyházközségünk fontos öröksége, amely a 18. század történelmét és szellemiségét hordozza. Helyreállítását Albert József orgona-építő mester kezdte meg 2010-ben, és 2025-ben fejezte be.
O piesă unică de instrument liturgic, construită în 1775 de către constructorul de orgi Michael Kestner. Original o orgă cu consolă posterioară, mecanică, cu cutie de suflu cu culise, având nouă registre și tuburi gravate din prospect. Dulapul bogat ornamentat al instrumentului este decorat cu sculpturi florale din lemn pe lateral și în jurul tuburilor gravate, și este colorat cu auriu și argintiu. Pe scuturile intercalate se poate citi inscripția: „Creată spre lauda sfântului Dumnezeu”. În prezent, rămâne un monument important și un patrimoniu cultural al comunității locale, păstrându-și spiritul și istoria secolului al XVIII-lea. Restaurarea a început în 2010 și a fost finalizată în 2025 de către maestrul constructor de orgi József Albert.

This unique instrument was built in 1775 by organ builder Michael Kestner of Cluj-Napoca. It is a mechanical-action pipe organ with a built-in console, a slider chest and nine stops. The richly decorated instrument features engraved pipes on the façade and golden and silver floral wood carvings along the sides and around the pipes as well. Shields embedded in the design bear the inscription: “Made for the praise of God’s holy name”.Today, it remains an important part of the local community’s cultural heritage, preserving the spirit and history of the 18th century. Its restoration began in 2010 and was completed in 2025 by master organ builder József Albert.